Skolplattform Quiculum

Logga QuiculumPå Gottne Byskola är skolplattformen Quiculum den digitala kommunikationskanalen mellan skolan och vårdnadshavare. I plattformen kan du som vårdnadshavare bland annat se schema, anmäla frånvaro och ta del av aktuell information. Du som har barn på fritids anger även vistelsetid i plattformen. Från plattformen kommunicerar du även smidigt med skolans personal. Logga in på Quiculum med de instruktioner som skolan skickat till dig.

I Quiculum publiceras varje fredag ett veckobrev för F-1, 2-3 och 4-6. I veckobreven lämnar skolan information om händelser som ägt rum och sådant som ska hända den närmsta veckan. Veckobreven läggs ut i skolplattformens ingång ”Nyheter”. Föräldrar får en avisering i Quiculum-appen när ett nytt veckobrev har lagts ut.

Vi rekommenderar vårdnadshavare att ladda ner Quiculum-appen i sin telefon. Då blir funktionerna enklare att utföra och dessutom gör aviseringar från appen det enkelt att hålla koll på vad som händer i Quiculum. Appen finns i App Store och Google Play.

På quiculum.se hittar du lathundar och filmer hur plattformen fungerar. Där är det också möjligt att kontakta Quiculums support för snabb hjälp vid problem.

Till lathund om Quiculum

Telefonkontakt

I första hand ringer eller skickar vi i meddelanden i Quiculum när vi vill ha en dialog kring enskilda elever. Vi uppskattar om ni gör detsamma vid minsta fundering.

Till Kontakta oss

Information på papper

Skolan har för avsikt att skicka så lite information som möjligt pappersledes. Dels för att visa att vi har ett miljötänk kring vår pappersförbrukning och dels för att vi anser att digitala kommunikationskanaler är effektivare.

Sociala medier

Skolan lägger ut bilder på sociala medier via Facebook och Instagram. Bilderna och inläggen är i första hand tänkt som en information och "goda vibbar" till alla utanför skolans verksamhet. Det kan vara ett sätt för människor i grannskapet, kommunen och landet att få en positiv bild av skolan.

Till Gottne Byskola på Facebook

Till Gottne Byskola på Instagram

Hantering av personuppgifter

Personuppgifter behandlas i överensstämmelse med GDPR-lagen. Gottnebygdens Samhällsförening är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in. För eventuell frågor, kontakta rektor.

Till Kontakta oss