Ansökan förskoleklass/grundskola vid Gottne Byskola

Länk till ansökan förskoleklass/grundskola vid Gottne Byskola

Skicka din anmälan till Gottne Byskola, Utteråvägen 33, 895 95 Mellansel eller e-posta till rektor@gottnebyskola.se

Om ditt barn bor i Gottnebygden eller om ditt barn finns på Gottne förskola så kommer du per automatik att få anmälningsblanketten och annan information kring skolan hemskickad. Informationen skickas ut i februari samma år som ditt barn ska börja i förskoleklass. Skolans målsättning är att alla barn som bor i Gottnebygden ska kunna erbjudas plats hos oss.

Om det vid ansökningstillfället finns fler sökande än platser vid skolan så tillämpas följande urvalsprinciper i angiven ordning:

1. Syskonförtur
  2. Geografisk närhet
  3. Barn som finns på Gottne förskola
  4. Ansökningsdatum

Ansökan till fritids vid Gottne Byskola

Länk till ansökan fritids vid Gottne Byskola (länk till kommunens hemsida)

Ansökan, uppsägning och avgifter inom fritidsverksamheten administreras av Örnsköldsviks kommun.

Övriga blanketter

Blankett för klagomål, skola och fritidshem

Se även: Rutiner för klagomålshantering

Blankett för skadeanmälan, olycka

Se även: Så här fyller du i blanketten (länk till kommunens hemsida)

Vistelsetider/schema för fritids samt ledighetsansökan hanteras via vår digitala skolplattform Quiculum.

Logga in på Quiculum

Dokument

I våra lokaler har skola bedrivits sedan 1917 och byskoleandan är lika stark nu som då. Vi har små

årskurser i en lugn miljö där alla blir sedda och en naturprofil som värnar om hälsa och lärande.

Byn & skolan

Vi är ett gott exempel på en bra skola

på landsbygden som är både långsiktig,

trygg och kompetent.

Profil & pedagogik

Vi är en skola med stark naturprofil.

Med äventyrspedagogik sätter vi

lärande och hälsa i fokus.

Ansök här!

Här hittar du allt du behöver veta

för en ansökan till vår skola.